<\/figure><\/div>\n\n\nNa kierownicy, podobnie jak w rowerze zamontowane zosta\u0142y klamki \/d\u017awignie hamulc\u00f3w. Podczas jazdy na hulajnodze przenosimy na kierownic\u0119 znacznie wi\u0119ksz\u0105 wag\u0119 cia\u0142a ni\u017c w rowerze. Gumowe chwyty kierownicy pozwalaj\u0105 na komfortow\u0105 jazd\u0119 w r\u0119kawiczkach, jednak struktura uchwyt\u00f3w sprawia, \u017ce wpijaj\u0105 si\u0119 w go\u0142e r\u0119ce.<\/p>\n\n\n\n
Rama<\/h3>\n\n\n\n Czerwony kolor ramy \u0142adnie komponuje si\u0119 z czarnymi dodatkami, w tym z widelcem i kierownic\u0105. Do ramy przykr\u0119cony zosta\u0142 podest wykonany z aluminiowej blachy ryflowanej. Gdy staniemy na pode\u015bcie, pozostanie nam jeszcze troch\u0119 miejsca, jednak za ma\u0142o, aby postawi\u0107 tam drug\u0105 nog\u0119 r\u00f3wnolegle do d\u0142ugo\u015bci pojazdu. Na przodzie ramy znajduje si\u0119 stalowe „ucho” umo\u017cliwiaj\u0105ce przypi\u0119cie zaprz\u0119gu. Rama jest „surowa”. Brakuje w niej otwor\u00f3w na przykr\u0119cenie bidonu, pompki, czy podp\u00f3rki.<\/p>\n\n\n\n
Kszta\u0142t ramy hulajnogi mo\u017cna przyr\u00f3wna\u0107 do odwr\u00f3conej litery L, w kt\u00f3rej d\u0142u\u017csze rami\u0119 znajduje si\u0119 u do\u0142u. Odleg\u0142o\u015b\u0107 dolnego ramienia ramy od pod\u0142o\u017ca jest du\u017co mniejsza ni\u017c w rowerze. Wynosi zaledwie 6 cm.<\/strong> Podczas gdy w rowerze najni\u017cszy odcinek ramy, w kt\u00f3rym zamocowana jest o\u015b mechanizmu korbowego jest bardzo kr\u00f3tki, a prze\u015bwit mi\u0119dzy du\u017c\u0105 z\u0119batk\u0105 (najni\u017cej po\u0142o\u017conym elementem), a pod\u0142o\u017cem, w moim rowerze wynosi 18 cm, czyli a\u017c 3 razy wi\u0119cej. By\u0107 mo\u017ce, gdyby dolne rami\u0119 ramy hulajnogi znajdowa\u0142o si\u0119 znacznie wy\u017cej, jazda by\u0142aby utrudniona, gdy\u017c wymaga\u0142aby silniejszego uginania nogi stoj\u0105cej, aby nog\u0105 odbijaj\u0105c\u0105 dosi\u0119gn\u0105\u0107 pod\u0142o\u017ca.<\/p>\n\n\n\nNiskie i d\u0142ugie dolne rami\u0119 ramy hulajnogi powoduje, \u017ce zawieszam si\u0119 spodem ramy przeje\u017cd\u017caj\u0105c przez ka\u017cdy wi\u0119kszy kraw\u0119\u017cnik, korze\u0144, czy ostry wierzcho\u0142ek wzniesienia. Ju\u017c po pierwszym dniu lakier dolnej cz\u0119\u015bci ramy zdar\u0142em do go\u0142ej stali. Mimo, \u017ce hulajnoga jest wyposa\u017cona w terenowe ko\u0142a i opony, nie wyobra\u017cam sobie jazdy ni\u0105 poza utwardzonymi drogami. Niestety nie mam mo\u017cliwo\u015bci por\u00f3wnania z hulajnogami innych producent\u00f3w, nie wiem zatem, czy to og\u00f3lna wada tych pojazd\u00f3w, czy tego konkretnego modelu. S\u0105dz\u0119 jednak, \u017ce zwi\u0119kszenie prze\u015bwitu o 2 – 3 centymetry, nie zmniejszy\u0142oby znacz\u0105co komfortu jazdy, natomiast w wielu wypadkach pozwoli\u0142oby pokonywa\u0107 przeszkody na drodze bez zawieszania si\u0119 na spodzie ramy.<\/p>\n\n\n\n
B\u0142otniki i akcesoria<\/h3>\n\n\n\n
<\/figure><\/div>\n\n\nZastosowanie w hulajnodze standardowych element\u00f3w od roweru umo\u017cliwia \u0142atwe jej wzbogacenie o akcesoria. Bez problemu doposa\u017cymy hulajnog\u0119 w dzwonek, \u015bwiate\u0142ko przednie, przedni b\u0142otnik, czy koszyk na zakupy nad przednim ko\u0142em.<\/p>\n\n\n\n
Odmienna ni\u017c w rowerze konstrukcja ramy uniemo\u017cliwia jednak zamontowanie tylnego baga\u017cnika. Problem b\u0119dziemy mieli tak\u017ce z zamocowaniem tylnego \u015bwiat\u0142a. Jednak najwi\u0119ksz\u0105 wad\u0105 jest brak mo\u017cliwo\u015bci zamontowania tylnego b\u0142otnika. W wypadku b\u0142otnika wystarczy\u0142oby wywierci\u0107 i nagwintowa\u0107 otwory w tylnym widelcu, do kt\u00f3rych mo\u017cna by przykr\u0119ci\u0107 pr\u0119ciki podtrzymuj\u0105ce b\u0142otnik.<\/p>\n\n\n\n
W mojej ocenie w hulajnodze przydatny by\u0142by nie tylko tylny b\u0142otnik, ale mo\u017cliwo\u015b\u0107 zakrycia ca\u0142ej g\u00f3rnej po\u0142owy tylnego ko\u0142a. Kilkukrotnie ju\u017c zdarzy\u0142o mi si\u0119 przy silniejszym odbiciu wsadzi\u0107 podeszw\u0119 buta w szprychy tylnego ko\u0142a, co by\u0142o nieprzyjemne, a mog\u0142o by\u0107 tak\u017ce niebezpieczne, powoduj\u0105c nag\u0142e zahamowanie pojazdu.<\/p>\n\n\n\n
Podsumowanie<\/h2>\n\n\n\n
<\/figure><\/div>\n\n\nWe\u017amy pod uwag\u0119, \u017ce hulajnoga Cross firmy Rower-Land zosta\u0142a zaprojektowana na potrzeby psich zaprz\u0119g\u00f3w. To sprawia, \u017ce nie przewidziano w niej miejsca na „miejskie” akcesoria, jak b\u0142otniki, bidon, czy podp\u00f3rka. Gdy pr\u00f3bujemy sprz\u0119t przeznaczony do jazdy w terenie zaadaptowa\u0107 do warunk\u00f3w miejskich i wykorzysta\u0107 w treningu narciarza biegowego, to co jest zalet\u0105 dla maszer\u00f3w, dla nas staje si\u0119 wad\u0105.<\/p>\n\n\n\n
Jestem przekonany, \u017ce w Polsce trudno by\u0142oby naby\u0107 now\u0105 hulajnog\u0119 o zbli\u017conej konstrukcji w ni\u017cszej cenie. Ceny podobnego sprz\u0119tu sprowadzanego z zagranicy to przynajmniej dwukrotno\u015b\u0107 ceny testowanej hulajnogi. Uwa\u017cam, \u017ce stosunek jako\u015bci hulajnogi do ceny jest bardzo dobry.<\/p>\n\n\n\n
Gdybym jeszcze raz mia\u0142 si\u0119 zdecydowa\u0107 na zakup hulajnogi, to przede wszystkim ze wzgl\u0119du na cen\u0119 i inne opisane w te\u015bcie zalety, wybra\u0142bym identyczny egzemplarz.<\/strong><\/em><\/p>\n\n\n\nDyskusja na temat wysokich cen tego typu sprz\u0119tu w Polsce, to osobny temat. Dlaczego hulajnogi, kt\u00f3re s\u0105 znacznie mniej skomplikowane, s\u0105 dro\u017csze od rower\u00f3w? W cenie 900 z\u0142 mo\u017cna kupi\u0107 rower z aluminiow\u0105 ram\u0105, wyposa\u017cony w przedni\u0105 i tyln\u0105 przerzutk\u0119, siode\u0142ko i wiele innych element\u00f3w, kt\u00f3rych nie ma w hulajnodze. Jedyna przyczyna takiego stanu rzeczy, jaka przychodzi mi do g\u0142owy, to niski popyt i bardzo ma\u0142a konkurencja na rynku.<\/p>\n\n\n\n
Zalety<\/h3>\n\n\n\n niska cena w por\u00f3wnaniu z ofert\u0105 konkurencji solidna konstrukcja obliczona na potrzeby wy\u015bcig\u00f3w psich zaprz\u0119g\u00f3w mo\u017cliwo\u015b\u0107 skonfigurowania wed\u0142ug indywidualnych preferencji<\/p>\n\n\n\n
Wady<\/h3>\n\n\n\n niski prze\u015bwit mi\u0119dzy ram\u0105 i pod\u0142o\u017cem powoduje nieustanne zahaczanie o wystaj\u0105ce elementy nawierzchni konstrukcja ramy uniemo\u017cliwia zamontowanie tylnego b\u0142otnika i drobnych akcesori\u00f3w<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Test hulajnogi wyprodukowanej przez polsk\u0105 firm\u0119 Rower-Land z Wieliczki to kontynuacja tematu wykorzystania hulajnogi jako narz\u0119dzia przygotowania biegaczy narciarskich do sezonu zimowego. Artyku\u0142, opr\u00f3cz testu hulajnogi Cross filrmy Rower-Land, zawiera tak\u017ce wiele spostrze\u017ce\u0144 na temat r\u00f3\u017cnic konstrukcyjnych pomi\u0119dzy rowerem i hulajnog\u0105 oraz zwi\u0105zanych z tym kosekwencji.<\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":3223,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[8],"tags":[257,255,254,256],"class_list":["post-103","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-testy","tag-hulajnoga","tag-miedzysezon","tag-rower","tag-sucha-zaprawa"],"acf":[],"yoast_head":"\n
Hulajnoga firmy Rower-Land - TEST<\/title>\n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n\t \n\t \n\t \n \n \n \n\t \n\t \n\t \n