Wszystkie reklamy przeznaczone do emisji na stronach nabiegokwach.pl powinny spełniać warunki określone w Zasadach emisji reklam w nabiegowkach.pl dostępnych za pośrednictwem strony internetowej www.nabiegowkach.pl/reklama.html. Wydawca nabiegowkach.pl może nie dopuścić do emisji reklamy w wypadku braku jej zgodności ze specyfikacjami zawartymi w tym dokumencie i warunkami zawartymi w Zasadach emisji reklam w nabiegowkach.pl.
Zasady dotyczące wszystkich form reklamy dostępnej w nabiegowkach.pl
- Reklama nie może powodować występowania błędów lub ostrzeżeń podczas wyświetlania w Portalu.
- Reklama nie może zakłócać działania strony, na której jest wyświetlana.
- Dźwięk w reklamach
- Dźwięk w reklamach może być odtwarzany jedynie po akcji użytkownika (kliknięcie).
- Dźwięk w reklamach VideoAd może być uruchamiany po kliknięciu lub najechaniu.
- W wypadku reklam rozwijanych dopuszczalne jest odtwarzanie dźwięku po wykonaniu przez użytkownika akcji powodującej rozwinięcie się reklamy (najechanie kursorem myszy bądź kliknięcie).
- Dźwięk powinien wyłączać się automatycznie po zwinięciu reklamy.
- Jeżeli reklama ma dźwięk, musi zawierać czytelne oznaczenia włączania i wyłączania dźwięku.
- Pliki dźwiękowe powinny być pobierane z serwerów Wydawcy. Za techniczne przygotowanie kreacji wraz z obsługą plików dźwiękowych oraz poprawność jej działania odpowiada Reklamodawca.
- Rozwijanie kreacji
- Wszystkie kreacje rozwijane powinny zawierać czytelny komunikat informujący o rozwijaniu, np. „zobacz więcej", „rozwiń" itp.
- Rozwijanie kreacji do standardowych rozmiarów może nastąpić po najechaniu lub kliknięciu.
- Rozwijanie kreacji do rozmiarów większych niż standardowe może nastąpić wyłącznie po kliknięciu.
- Kreacja może się zwijać po zjechaniu z reklamy lub po kliknięciu - niezależnie od tego kreacja powinna powinna zawierać napis „ZWIŃ" lub napis „ZAMKNIJ" oraz przycisk „X" w prawym, górnym rogu kreacji. Minimalny rozmiar przycisku zamykającego to 14x14 pikseli, a minimalna wysokość czcionki w napisie „ZWIŃ" oraz „ZAMKNIJ" to 12 pikseli.
- Przycisk zamykania
- Reklamy emitowane na warstwie nad treścią strony (tzw. formy layer-owe), zasłaniające zawartość serwisu (np. toplayer), reklamy scrollowane oraz wszystkie inne reklamy agresywne muszą być wyposażone w napis „ZAMKNIJ" oraz przycisk „X" umieszczone w prawym, górnym rogu kreacji.
- Minimalny rozmiar przycisku zamykającego to 14x14 pikseli.
- Czcionki w napisie „ZAMKNIJ" to 12 pikseli. Zarówno napis jak i przycisk powinny znajdować się na nieprzeźroczystym tle i być klikalne na całej powierzchni.
- W wypadku reklamy o nieregularnych kształtach przycisk zamknięcia powinien być umieszczony w odległości maksymalnie 20 pikseli (w prawo lub do góry) od prawego górnego skraju głównego elementu kreacji.
- Przycisk zamykający powinien być statyczny, mieć podobny kontrast i wyrazistość jak główny element kompozycji oraz zachowywać stały rozmiar i kolorystykę przez cały czas emisji reklamy.
- W wypadku reklam umieszczonych na warstwie kliknięcie w napis lub krzyżyk powoduje zamknięcie kreacji, natomiast w przypadku reklam scrollowanych akcja ta powoduje umieszczenie kreacji w miejscu, w którym znajdowała się pierwotnie (przed uruchomieniem scrollowania).
- Kreacje odbiegające od powyższego schematu będą indywidualnie oceniane przez Wydawcę pod kątem zgodności z wymogami ergonomii użytkowania Portalu.
- Rozpoczęcie emitowania reklamy na stronach Portalu nie oznacza automatycznie, że Wydawca stwierdził zgodność reklamy ze specyfikacją reklamową i umożliwia wstrzymanie dalszego wyświetlania reklamy.
Zasady i wskazówki dotyczące bannerów Flash
- Animacja może mieć maksymalną prędkość 25 fps. Sugerowana prędkość wynosi 12 fps (klatek na sekundę).
- Plik SWF nie może być zabezpieczony przed debugowaniem.
- Reklama nie może obciążać procesora standardowego komputera więcej niż 20% jego zasobów. Za standardowy przyjmuje się komputer z procesorem Intel Celeron 1,7 GHz lub AMD Duron 1,7 GHz z zainstalowanym Flash Player w wersji 7.
- Reklama musi mieć warstwę z przyciskiem (button), na którym zdefiniowana jest akcja "clickTAG":
on (release) {
if (clickTAG.substr(0,5) == "http:") {
getURL(clickTAG,clickTARGET);
}
}
Formaty, rozmiary, wagi standardowych form reklamowych
1. Formaty graficzne
l.p. | produkt | format | waga [kB] | rozmiar [piksele] |
rozmiar po rozwinięciu (najechanie kursorem) |
1. | billboard | gif, jpg, flash | 40 | 750x100 | 750x300 |
2. | long banner | gif, jpg, flash | 40 | 728x90 | 728x250 |
3. | banner | gif, jpg, flash | 30 | 468x60 | 468x150 |
4. | long button | gif, jpg | 5 | 300x45 | - |
5. | navibox | gif, jpg, flash | 40 | 300x250 | 600x250 |
6. | skyscraper | gif, jpg, flash | 40 | 160x600 | 320x600 |
7. | half page | gif, jpg, flash | 60 | 300x600 | 600x600 |
8. | logo zakładka | gif | 5 | 130x30 | - |
2. Formaty tekstowe i graficzno-tekstowe
Blok Polecamy
Wiersz w sekcji "Sklep"
- logo - plik graficzny w formacie gif lub jpg o wymiarach maksymalnie 65x14 pikseli i wadze maksymalnej 3 kB, lub nazwa miejscowości - tekst (maksymalnie 14 znaków)
- nazwa - tekst (maksymalnie 16 znaków)
- wyświetlany link - widoczny adres URL, będący w całości lub przynajmniej części domeną reklamowanego serwisu internetowego - tekst (maksymalnie 20 znaków)
- faktyczny adres URL - adres URL, do którego reklama przekierowuje po kliknięciu (maksymalnie 1024 znaki)
Punkty od 1 do 4 - wymagane.
Wiersz w sekcji "Wypożyczalnie" lub "Instruktorzy"
- nazwa miejscowości - tekst (maksymalnie 14 znaków)
- nazwa - tekst (maksymalnie 16 znaków)
- adres WWW lub numer telefonu - widoczny adres URL, będący w całości lub przynajmniej części domeną reklamowanego serwisu internetowego lub nie podlinkowany numer telefonu - tekst (maksymalnie 20 znaków)
- faktyczny adres URL - adres URL, do którego reklama przekierowuje po kliknięciu (maksymalnie 1024 znaki)
Punkty od 1 do 3 - wymagane. Punkt 4 wymagany w wypadku podania adresu strony internetowej.