@teodozja, ale jest jakaś inna wypożyczalnia na Cervenohorskym oprocz loap-ski? Nigdy tam nie byłem, a o loap-ski czytałem tylko na ich stronie www i też mam wątpliwości czy tam mają biegówki.
A o których wypożyczalniach mowa za te 200-250 koron, gdzie? W internecie w Jesenikach wypożyczalni jest jak na lekarstwo, czyżby trzeba było szukać w Beli pod Pradedem, Jeseniku, Karlovej Studance albo Vrbnie pod Pradedem?:)
Wypożyczenie biegówek to przeciętnie 200-250 koron.
W hotelach są zniżki dla gości hotelowych.
W wypożyczalni loap-ski nie widziałam wyboru nart.
Może były wypożyczone?
😉
A jak tam wygląda sprawa wypożyczenia nart? jest więcej wypożyczalni biegówek? w tej ze zdj nr 4 loap-ski.cz ta cena 360czk jest trochę niesympatyczna, jeśli w ogóle ona dotyczy biegówek… Z góry dzięki za info:)
Zastanawiam się jednak nad SRB XRS 02 ( http://www.xskating.com/SRB-XRS02-Long-Set-with-LEKI-Sport-Carbon-Poles::539.html ) czyli zestaw „terenowy” lub nad SRB SR01 z butami Alpina Roller Elite Skate ESK Summer, czyli bardziej zestaw na asfalt. Mieszkam blisko Stadionu Narodowego i te alejki asfaltowe wokół stadionu aż się proszą o to, żeby na nich potrenować. Zastanawia mnie czy warto iść w zestaw terenowy, czy taki na asfalt będzie odpowiedniejszy. Te terenowe wyglądają na takie solidne, że jazda na nich może mieć niewiele wspólnego z techniką łyżwową.
Powerslide robi nartorolki z kołami pompowanymi 15 cm. Montuje się do nich wiązania SNS lub NNN. Butów możesz używać tych samych co w zimie. Może trochę jest gorąco, ale większość zawodników trenujących latem na nartorolkach używa butów zimowych. Nie wiem niestety jak się sprawują te nartorolki Powerslide z pompowanymi kołami, nigdzie nie czytałem żadnej opinii czy testu.
@LukBar80
A nie zastanawiałeś się nad rolkami do techniki łyżwowej z kołami o średnicy 100mmm? Lubię jazdę w terenie, ale wygląda na to, ze teren musi być tez odpowiedni, więc czy nie lepiej zainwestować już w narto-rolki z wiązaniami do biegówek (pomijam aspekt finansowy – bo tu drożej wychodzi jak się chce kupić do kompletu letnie buty i wiązania). Czy ktoś na tym forum ma podobne dylematy?
Dzień dobry, jestem użytkownikiem tych rolek od 2 lat. Moje uwagi po tym czasie są takie:
1. Na asfalcie opony pompowane dość szybko się ścierają. Warto kupić wersję na asfalt (bezdętkowe, twarde)
2. Kijki na asfalcie bez gumowych końcówek szybko się niszczą. Groty znikają, dlatego warto kupić gumowe (z twardej gumy koniecznie!) buciki.
3. Po dwóch latach w jednym bucie nie trzyma blokada paska z tworzywa ząbkami (element do wymiany)
4. Nie używałem nigdy ochraniaczy ani kasu ponieważ uważam, że trudno się na tym wywalić. Koła są poza obrysem stopy skutecznie stabilizując rolkarza w kierunku przód – tył, natomiast na boku można podeprzeć się kijami.
Hamowanie jednym hamulcem jest skuteczne. Na trasy bez wzniesień można wybrać się na „ostrym kole” 🙂
5. Rolki dają radę w trudnym terenie – np. Las Kabacki jest idealny. Ważna jest szerokość ścieżki, ponieważ krok łyżwowy wymaga większej szerokości toru niż klasyk. Moim zdaniem to ok 2 metry. Przy węższych traktach może być niewygodnie.
6. Podstawa by cieszyć się szybką jazdą to koła nabite na maxa. Pompuję kompresorem na 6atm i jest super.
7. Jazda na rolkach bardzo poprawia kondycję. Jak na nartach pracuje prawie całe ciało, także na początku trzeba się mocno napocić. Ale gdy się już przyzwyczaimy i mamy kondychę to śmiga się aż miło!
Wszystkim polecam ten sprzęt. W mieście jeżdżę po ścieżkach rowerowych (najlepiej równych, z nawierzchnią asfaltową ale kostka ułożona bezfugowo też jest ok).
@teodozja, ale jest jakaś inna wypożyczalnia na Cervenohorskym oprocz loap-ski? Nigdy tam nie byłem, a o loap-ski czytałem tylko na ich stronie www i też mam wątpliwości czy tam mają biegówki.
A o których wypożyczalniach mowa za te 200-250 koron, gdzie? W internecie w Jesenikach wypożyczalni jest jak na lekarstwo, czyżby trzeba było szukać w Beli pod Pradedem, Jeseniku, Karlovej Studance albo Vrbnie pod Pradedem?:)
Czy wiadomo jak długo utrzymywane są trasy w tym rejonie ? W mojej okolicy /Bielice/ właściwie sezon się zakończył jeżeli chodzi o ratrakowanie tras .
Wypożyczenie biegówek to przeciętnie 200-250 koron.
W hotelach są zniżki dla gości hotelowych.
W wypożyczalni loap-ski nie widziałam wyboru nart.
Może były wypożyczone?
😉
A jak tam wygląda sprawa wypożyczenia nart? jest więcej wypożyczalni biegówek? w tej ze zdj nr 4 loap-ski.cz ta cena 360czk jest trochę niesympatyczna, jeśli w ogóle ona dotyczy biegówek… Z góry dzięki za info:)
Dokładnie 6.03.2013 między godz.11,23 a 17,01
pozdrawiam Dociekliwego
kiedy dokładnie zostały zrobione te zdjęcia?
Zastanawiam się jednak nad SRB XRS 02 ( http://www.xskating.com/SRB-XRS02-Long-Set-with-LEKI-Sport-Carbon-Poles::539.html ) czyli zestaw „terenowy” lub nad SRB SR01 z butami Alpina Roller Elite Skate ESK Summer, czyli bardziej zestaw na asfalt. Mieszkam blisko Stadionu Narodowego i te alejki asfaltowe wokół stadionu aż się proszą o to, żeby na nich potrenować. Zastanawia mnie czy warto iść w zestaw terenowy, czy taki na asfalt będzie odpowiedniejszy. Te terenowe wyglądają na takie solidne, że jazda na nich może mieć niewiele wspólnego z techniką łyżwową.
Powerslide robi nartorolki z kołami pompowanymi 15 cm. Montuje się do nich wiązania SNS lub NNN. Butów możesz używać tych samych co w zimie. Może trochę jest gorąco, ale większość zawodników trenujących latem na nartorolkach używa butów zimowych. Nie wiem niestety jak się sprawują te nartorolki Powerslide z pompowanymi kołami, nigdzie nie czytałem żadnej opinii czy testu.
@LukBar80
A nie zastanawiałeś się nad rolkami do techniki łyżwowej z kołami o średnicy 100mmm? Lubię jazdę w terenie, ale wygląda na to, ze teren musi być tez odpowiedni, więc czy nie lepiej zainwestować już w narto-rolki z wiązaniami do biegówek (pomijam aspekt finansowy – bo tu drożej wychodzi jak się chce kupić do kompletu letnie buty i wiązania). Czy ktoś na tym forum ma podobne dylematy?
Dzień dobry, jestem użytkownikiem tych rolek od 2 lat. Moje uwagi po tym czasie są takie:
1. Na asfalcie opony pompowane dość szybko się ścierają. Warto kupić wersję na asfalt (bezdętkowe, twarde)
2. Kijki na asfalcie bez gumowych końcówek szybko się niszczą. Groty znikają, dlatego warto kupić gumowe (z twardej gumy koniecznie!) buciki.
3. Po dwóch latach w jednym bucie nie trzyma blokada paska z tworzywa ząbkami (element do wymiany)
4. Nie używałem nigdy ochraniaczy ani kasu ponieważ uważam, że trudno się na tym wywalić. Koła są poza obrysem stopy skutecznie stabilizując rolkarza w kierunku przód – tył, natomiast na boku można podeprzeć się kijami.
Hamowanie jednym hamulcem jest skuteczne. Na trasy bez wzniesień można wybrać się na „ostrym kole” 🙂
5. Rolki dają radę w trudnym terenie – np. Las Kabacki jest idealny. Ważna jest szerokość ścieżki, ponieważ krok łyżwowy wymaga większej szerokości toru niż klasyk. Moim zdaniem to ok 2 metry. Przy węższych traktach może być niewygodnie.
6. Podstawa by cieszyć się szybką jazdą to koła nabite na maxa. Pompuję kompresorem na 6atm i jest super.
7. Jazda na rolkach bardzo poprawia kondycję. Jak na nartach pracuje prawie całe ciało, także na początku trzeba się mocno napocić. Ale gdy się już przyzwyczaimy i mamy kondychę to śmiga się aż miło!
Wszystkim polecam ten sprzęt. W mieście jeżdżę po ścieżkach rowerowych (najlepiej równych, z nawierzchnią asfaltową ale kostka ułożona bezfugowo też jest ok).
Polecam!