Vexa Rossignol Odlo Swenor Marwe Ski Way

Co jeść przed treningiem?

opublikowano: 25 maja 2017
Podczas długiego wybiegania (po ok. 1 h) odczuwam spadek energii i koncentracji. Na śniadanie zazwyczaj jem bułkę z miodem, po której czuję się lekko. Czy mam coś zmienić w swojej diecie?

Odpowiada Emilia Romanowicz - Fit Kuchta

więcej informacji o dietetyku >>

Na spadek energii mogą mieć wpływ dwie kwestie:

  • to, czy uzupełniłaś glikogen po treningu i jadłaś regularnie poprzedniego dnia,
  • jaki rodzaj pieczywa jesz (czy bułka jest z białej mąki, czy pełnoziarnista).

Jeżeli rezerwy glikogenu nie zostały uzupełnione po poprzedniej jednostce treningowej, Twój organizm nie ma z czego czerpać energii. Osoby zaawansowane treningowo, których organizm ma sprawny system czerpania energii z tłuszczu, lepiej zniosą taką sytuację, ale rozsądnym jest przygotowanie się do takiego treningu poprzez odpowiednią dietę już dzień wcześniej.

Rodzaj pieczywa – jeśli jest to pieczywo z oczyszczonej mąki pszennej (biała bułka) – powoduje ona nagły skok poziomu glukozy we krwi (ma wysoki indeks glikemiczny). Reakcją organizmu jest duży wyrzut insuliny i spadek poziomu glukozy poniżej normy. Podczas wysiłku potrzebujemy stabilnych źródeł energii, czyli węglowodanów złożonych o niskim i średnim indeksie glikemicznym. Są to np.: płatki owsiane, kasza jaglana, ryż basmati, pieczywo z mąki pełnoziarnistej. Świetną opcją jest zjedzenie kaszy jaglanej z dodatkiem daktyli, nasion chia i mleka roślinnego. Jest łagodna dla żołądka, a jednocześnie wykazuje właściwości alkalizujące organizm.

Informacje o pytającym

  • Imię: Agnieszka
  • Wiek: 33
  • Poziom zaawansowania: słaby - coś już umiem, ale niewiele
  • Biegówki to dla mnie: rekreacja i zabawa
Komentarze (0)
↑ pomniejsz okienko | ↓ powiększ okienko

busy

Społeczność na biegówkach

  • artykuły użytkowników

lubią nas