Vexa Rossignol Odlo Swenor Marwe Ski Way SkiGo

Odżywianie ketogeniczne w sporcie

opublikowano: 29 maja 2017
Czy zna Pani dietę ketogeniczą i jakie ma Pani opinię o takim sposobie odżywiania u sportowców?

Odpowiada Emilia Romanowicz - Fit Kuchta

więcej informacji o dietetyku >>

Z mojego doświadczenia typowa dieta ketogeniczna (90% energii stanowi tłuszcz) w dyscyplinach wytrzymałościowych jest dosyć problematyczna. Wszystko oczywiście zależy od trybu życia i obciążeń treningowych. Jeśli trenujemy codziennie organizm prawdopodobnie będzie miał problem z uzyskaniem energii do ćwiczeń oraz szybką regeneracją.

Można ratować się na dwa sposoby:

  1. suplementacja MCT (średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe, które są szybkim źródłem energii i nie obciążają wątroby)
  2. TKD (Targeted Ketogenic Diet). Odmiana diety ketogenicznej, która zakłada okołotrenigowe ładowanie węglowodanami (przed i po).

Dieta ketogeniczna pozbawiona jest wielu cennych składników zawartych w owocach i roślinach strączkowych, może prowadzić do niedoborów oraz nadmiernie obciążać wątrobę.

Informacje o pytającym

  • Imię: Magda
  • Wiek: 46
  • Poziom zaawansowania: bardzo dobry - już niewiele więcej mogę się nauczyć
  • Biegówki to dla mnie: sport
Komentarze (0)
↑ pomniejsz okienko | ↓ powiększ okienko

busy

Społeczność na biegówkach

  • artykuły użytkowników

lubią nas