Vexa Rossignol Odlo Swenor Marwe Ski Way

Piotr Manowiecki Artykuły autora:

Piotr Manowiecki

Współzałożyciel inicjatywy „Biegówki pod Tatrami". Jest specjalistycznym tłumaczem języka czeskiego (transport), pilotem wycieczek, (niepraktykującym) instruktorem narciarstwa biegowego. Ma za sobą świetne starty w Biegu Piastów, przyzwoity w Tartu Maratonie i fatalny w Jizerskiej 50. Przed paru laty pokochał narty backcountry. Brał udział w tworzeniu koncepcji wytyczania trasy backcountry przez Małopolskę. Zanim przeniósł się na Podhale, był współtwórcą Towarzystwa Narciarskiego „Biegówki", w ramach którego organizował rajdy historyczne po Puszczy Kampinoskiej oraz biegówkowe wyjazdy do Estonii, Czech, Niemiec, w Beskid Niski oraz na Białoruś. Działa w stowarzyszeniu Miasto Moje a w Nim, które próbuje uratować polską przestrzeń przed zalewem szpecących reklam. W głowie ma już pomysł na stowarzyszenie lobbujące za szybką koleją do Zakopanego.

Adres witryny: http://www.biegowkipodtatrami.pl/

Skibusem na biegówki, czyli czego jeszcze musimy się nauczyć

wtorek, 11 kwietnia 2017 w Z życia
Jednym z wyznaczników jakości regionu narciarskiego jest sprawnie zorganizowany system transportu zbiorowego. Daje on narciarzom, turystom i mieszkańcom szereg korzyści.

Potrzebujemy płatnych tras biegowych!

niedziela, 15 marca 2015 w Z życia
Bywają zimy mroźne i śnieżne. Wtedy w każdej niemal miejscowości górskiej pojawiają się ratraki. Wójtowie przecinają wstęgi, a goście zachwycają się nową trasą narciarską. Chwila prawdy nadchodzi jednak już podczas pierwszej ciepłej zimy.

Koleją na narty. Cz 3. Gdzie jechać?

czwartek, 09 października 2014 w Z życia
Zbliża się zima, dlatego przygotowałem kilka rad gdzie (i jak) jechać na biegówki pociągiem.

Koleją na narty. Cz.2. Wygoda narciarza

niedziela, 29 czerwca 2014 w Z życia
W kilku państwach europejskich trwa renesans kolei, które cieszą się popularnością również wśród narciarzy. By tak się stało w Polsce, nasze koleje muszą całkowicie zmienić podejście do pasażerów. Oto kilka najważniejszych warunków komfortowej podróży.

Koleją na narty. Cz. 1. Nie budujmy szerokiej Zakopianki!

wtorek, 03 czerwca 2014 w Z życia
Po ogłoszeniu wyników referendum w sprawie igrzysk olimpijskich w Krakowie odetchnąłem z ulgą. Przyznanie ich Krakowowi niechybnie oznaczałoby wybudowanie drogi szybkiego ruchu do samego Zakopanego, co doprowadziłoby do jeszcze większych problemów komunikacyjnych i ekologicznych na Podhalu.

Społeczność na biegówkach

  • artykuły użytkowników

lubią nas