Vexa Rossignol Swenor Marwe Ski Way SPINE SkiGo

Witamy Gościu!
Maraton Sierpniowy
przeglądających: 1 (1) Gość

TEMAT: Maraton Sierpniowy

Odp: Maraton Sierpniowy 11 lata, 2 mies. temu #239

  • SQU4D4K
  • Ekspert
  • Offline
  • Posty: 105
  • Oklaski: 1
1. Obowiązkowo zawodnik musi posiadać kask. Inne rodzaje ochraniaczy są jak najbardziej wskazane, ale nieobowiązkowe .>> 2. Każdy zawodnik posiada własne kije służące tylko i wyłącznie do odpychania się od podłoża.>> 3. W zależności od nartorolek dozwolona jest technika łyżwowa lub klasyczna . Technika łyżwowa przypomina jeśli chodzi o ruch nóg - łyżworolkarza ,ale jest wzmocniona odbiciem kijków od podłoża. Technika klasyczna polega na prowadzeniu nóg równolegle i również odbijaniu się kijkami.>> 4.Nartorolki mogą posiadać kółka pompowane lub pełne jak w łyżworolkach po dwa na każdą nartę>>5.Kijki powinny posiadać specjalne rękawiczki z zabezpieczeniem wypięcia w razie upadku>>6. Każdy zawodnik z kijkami musi poruszać się maksymalnie blisko prawej krawędzi wyznaczonego toru .

Odnośnie hamowania, to ja nie mam z tym problemu, bo są hamulce. A jak wy rozwiązujecie hamowanie? Na rolkach można próbować jakoś wytracić energię robiąc kółka czy zwroty , a w skrajnym przypadku podbiec po trawie .

Odp: Maraton Sierpniowy 11 lata, 2 mies. temu #240

  • maiesky
  • Świeżak
  • Offline
  • Posty: 18
  • Oklaski: 0
W nartorolkach nie ma hamulców do hamowania- to nie masło maślane, bo w tej do klasycznego jest hamulec w tylnym kółku, ale służy do odpychania.
Poruszając tę kwestię chodziło mi o to, że taki nartorolkowiec ma dłuższą drogą hamowania i większy problem niż rolkarz więc w niebezpiecznej sytuacji to jemu się powinno ustępować, zamiast liczyć, że zahamuje. No chyba, że nie znam skutecznego sposobu na hamowanie.
Ostatnio zmieniany: 11 lata, 2 mies. temu przez maiesky.

Odp: Maraton Sierpniowy 11 lata, 2 mies. temu #241

  • SQU4D4K
  • Ekspert
  • Offline
  • Posty: 105
  • Oklaski: 1
Penie , że tak powinno być , ale mam świadomość , że niestety jedziemy na doczepkę i raczej trzeba będzie starać się nie wywoływać jakiś konfliktowych sytuacji na trasie.

Odp: Maraton Sierpniowy 11 lata, 2 mies. temu #242

  • włodek38
  • Młodszy forowicz
  • Offline
  • Posty: 25
  • Oklaski: 1
SQU4D4k
masz racje trzeba jechac nie wywoływac konfliktów na trasie zeby nas uznali i w 2012
pozwolili znowu jechac najlepiej jechac przy krawedzi i bedie spoko a co do hamowania na klasykach jak
planuje hamowanie to pługuje ale jakby ktos nagle wyjechał to wale w niego no bo co innego mozna zrobic
na nartach można zaliczyc glebe kontrolowana ale na nartorolkach klasycznych to gleba z potłuczeniami
myśle ze na tym maratonie to rolkarze beda nas wyprzedzac i to oni bedą musieli ocaniac sytuacje ominając nas takze głowy do góry na trening i do roboty
Za tę wiadomość podziękował(a): SQU4D4K

Odp: Maraton Sierpniowy 11 lata, 2 mies. temu #243

  • Szklarz
  • Admin
  • Offline
  • Posty: 97
  • Oklaski: 5
maiesky napisał(a):
Poruszając tę kwestię chodziło mi o to, że taki nartorolkowiec ma dłuższą drogą hamowania i większy problem niż rolkarz więc w niebezpiecznej sytuacji to jemu się powinno ustępować, zamiast liczyć, że zahamuje. No chyba, że nie znam skutecznego sposobu na hamowanie.


Ostatnimi czasy pojawiły się na rynku hamulce, które można zakładać do zwyczajnych nartorolek. Działają one podobnie jak hamulce w Skike. Jest to dźwignia, którą naciska się łydkami, a one hamują tylne koło.

A tak przy okazji zobaczcie na filmiku jak hamują np. biathloniści w lecie na nartorolkach dojeżdżając do strzelnicy. Szczególnie interesują nas momenty 2:05, 2:53, 4:38, a zwłaszcza 5:15, gdzie zawodnik układa nartorolki w literę T.
http://youtu.be/gScWcevlXBM
Pozdrawiam,
Szklarz
administrator nabiegowkach.pl
http://nabiegowkach.pl/Szklarz/
Ostatnio zmieniany: 11 lata, 2 mies. temu przez Szklarz.
Za tę wiadomość podziękował(a): SQU4D4K

Odp: Maraton Sierpniowy 11 lata, 2 mies. temu #244

  • maiesky
  • Świeżak
  • Offline
  • Posty: 18
  • Oklaski: 0
Dzięki Szklarz- przeglądałem dzisiaj filmy od tego użytkownika i są niezłym materiałem, szkoda że nie znam niemieckiego, jeszcze więcej bym z nich skorzystał.
T-break na nartorolkach- no nieźle, ale to taki lajtowy widzę.

ale jakby ktos nagle wyjechał to wale w niego no bo co innego mozna zrobic

Zapiąć pasy i zacisnąć zęby przed obejrzeniem :
Za tę wiadomość podziękował(a): SQU4D4K

Społeczność na biegówkach

  • na tablicy

  • artykuły użytkowników

lubią nas